شناسهٔ خبر: 163170 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

رشد بیش از ۱۵درصدی جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان مسافربری آذربایجان غربی در یک سال گذشته

6cb2520f-2e7c-4509-bd07-b0bc71cc8f90.jpg مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از رشد ۱۵.۴۹ درصدی جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان مسافربری استان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاد ه ای آذربایجان غربی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی  فعال استان ۳۱۳۹ دستگاه انواع وسیله نقلیه را شامل می شود که به تفکیک ۵۴۵ دستگاه اتوبوس،  ۱۰۹۴دستگاه مینی بوس و ۱۵۰۰دستگاه سواری است.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور مجموع ناوگان حمل ونقل عمومی فعال ۸۰هزار و ۴۵۷دستگاه است، تصریح کرد: سهم استان از ناوگان فعال کشوری به ترتیب ۳.۵۵ درصد اتوبوس، ۳.۴۸درصد مینی بوس و ۴.۴۴درصد سواری است .

این مقام مسئول یاد آورشد: در سال گذشته ۶۳۶هزار و  ۸۴۳سفر در سطح استان انجام که منجر به جابه‌جایی بیش از ۵میلیون و ۷۰۷هزار مسافر شد که میزان سفر انجام شده نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن نیز رشد ۶.۲۹ درصدی دارد.

دست نشان اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده ،۳۵۹۳راننده مسافربری دارای  کارت هوشمند  فعال در سطح استان فعالیت دارند و در سال گذشته ۸۶شرکت، ۱۹موسسه و  ۲۸ شعبه حمل ونقلی  به مسافرین در سطح استان خدمات ارائه کردند.