شناسهٔ خبر: 163171 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها:

۳ پروژه فرودگاهی در آستانه بهره‌برداری است

محمدرضا زحمتکشان مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها، توسعه ترمینال داخلی فرودگاه بیرجند به مساحت چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع، ترمینال جدید فرودگاه ایلام به مساحت پنج هزار و ۸۷۷ مترمربع و ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع را اهم پروژه‌های قابل بهره برداری در آینده نزدیک بر شمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ محمدرضا زحمتکشان با بیان اینکه سال گذشته با تعداد ۹۸ مجوز صادر شده توسط هیات مدیره، یکی از فعال‌ترین سال‌های اخیر از جهت مجوزهای صادر شده در زمینه پروژه‌های عمرانی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده است. اظهار کرد: در سال گذشته ۹۵ فرایند انتخاب پیمانکار و مشاور در پروژه‌های مختلف آغاز شد و در همین راستا تعداد ۶۸ قرارداد شامل ۴۰ قرارداد مطالعاتی، ۱۱ قرارداد پیمانکاری، ۱۰ قرارداد دستگاه نظارت و ۷ قرارداد آزمایشگاهی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ در اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها از حیث جذب اعتبارات، یکی از موفق‌ترین سال‌های اخیر در بخش پروژه‌های عمرانی به‌شمار می‌رود، افزود: در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ابتدای سال گذشته، یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد و در سه مرحله اصلاح و به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تقریباً صد درصد اعتبارات ابلاغ شده جذب شد.

مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها تصریح کرد: در بخش اعتبارات جاری مربوط به مرمت و نگهداری نیز ابتدای سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شد و سپس به ۶۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت که در این بخش نیز با همکاری مدیران فرودگاه‌ها به‌خصوص کارکنان حوزه ساختمان فرودگاه‌ها صد درصد اعتبارات جذب شد.

زحمتکشان گفت: در حال حاضر ۲۴ پروژه اجرایی و ۵۶ پروژه مطالعاتی در فرودگاه‌های مختلف در دست اقدام است و تلاش می‌کنیم تا در حداقل زمان ممکن به پایان برسد.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسیدند، گفت: توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به مساحت ۲۰ هزار مترمربع، توسعه و بهسازی اپرون فرودگاه مشهد به مساحت ۸۰ هزار مترمربع، بازسازی سالن ترانزیت ورودی پروازهای داخلی فرودگاه اهواز به مساحت سه هزار مترمربع و نیز بهره برداری از فرودگاه‌های سقز و گناباد از جمله پروژه‌هایی بودند که سال گذشته به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه‌ها در ادامه با اشاره به پروژه‌های آماده بهره‌برداری گفت: توسعه ترمینال داخلی فرودگاه بیرجند به مساحت چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع، ترمینال جدید فرودگاه ایلام به مساحت پنج هزار و ۸۷۷ مترمربع و ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع از اهم این پروژه‌ها هستند.