شناسهٔ خبر: 163174 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با اتمام عملیات نوروزی رقم خورد؛

اعزام و پذیرش بیش از ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار مسافر هوایی در نوروز ۱۴۰۳

آجیلیان ممتاز مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام اتمام عملیات نوروزی گفت: در این عملیات که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری ادامه داشت، دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۳۷ مسافر از فرودگاه‌های کشور تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۳ درصدی در این زمینه بودیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محمدحسین آجیلیان ممتاز مشاور اجرایی مدیرعامل و مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام اتمام عملیات نوروزی گفت: در این عملیات که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری ادامه داشت، دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۳۷ مسافر از فرودگاه‌های کشور تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۳ درصدی در این زمینه بودیم.

آاجیلیان افزود: طبق اطلاعات دریافت شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی، با پایان یافتن عملیات نوروزی ۱۹ هزار و ۴۷۸ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت طی مدت مذکور صورت گرفت که افزایش ۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی گفت: در مدت مذکور یک هزار و ۶۷۱ نشست و برخاست بین‌المللی و ۱۷ هزار و ۸۰۷ نشست و برخاست داخلی در فرودگاه‌های تحت مالکیت انجام شده و به این ترتیب دو میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۰ مسافر داخلی و ۲۰۰ هزار و ۵۹۶ مسافر بین‌المللی اعزام و پذیرش شدند.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اظهار کرد: فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور طی مدت مذکور هفت هزار و ۶۴۱ نشست و برخاست و ۹۱۶ هزار و ۸۰۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرده است.

آجیلیان همچنین گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش ۵۰۷ هزار و  ۶۰۴ مسافر و سه هزار و ۶۹۴ نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاه‌های کشور از آن خود دارد.

به گفته آجیلیان فرودگاه‌ شیراز با اعزام و پذیرش ۱۸۳هزار و ۶۴۹ مسافر و نشست و برخاست یک هزار و ۶۳۸ پرواز، فرودگاه بین‌المللی اصفهان با اعزام و پذیرش ۱۱۵ هزار و ۲۱ مسافر و نشست و برخاست یک هزار و ۱۲ پرواز و فرودگاه بین‌المللی تبریز با اعزام و پذیرش ۱۰۲ هزار و ۱۶ مسافر و نشست و برخاست ۸۹۳ پرواز، بیشترین مسافر و پرواز را پس از مهرآباد و مشهد در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها داشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این متخصصان ما در بخش عملیات هوانوردی فرودگاه امام(ره) نیز به ۳ هزار و ۹۹۴ نشست و برخاست هواپیما سرویس کنترل ترافیک هوایی و کمک ناوبری ارائه داده‌اند.