شناسهٔ خبر: 163194 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

الگوهای مردمی‌سازی در حال فراگیر شدن است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بسیاری از الگوهای مردمی سازی را امروز شاهد هستیم به طوری که مردم با استفاده از ظرفیت و توان خود حتی وارد حیطه عمرانی شده‌اند و هزینه‌ها کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان در نشست هم افزایی با حجت الاسلام زروندی مشاور مردمی سازی استاندار خراسان رضوی که در سالن جلسات شهید زین العابدین زاهد مقدم اداره کل در سال جدید برگزار شد، افزود: در همه حوزه‌های کشور مسائل و مشکلاتی وجود دارد که در مقابل محدودیت منابع مالی و انسانی استفاده از ظرفیت‌های مردمی ضروری است.

وی تببین و بوجود آوردن بستر حضور مردم و مشارکت آنان را در قالب گروه ساخت طرح نهضت ملی مسکن یکی از موفقیت های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی عنوان و نقش‌آفرینی مردم در این عرصه‌ها از الگوهای و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دانست.

مشاور استاندار در امر مردمی‌سازی نیز با تشریح نیازها، ایمان داشتن حکمرانان و تامین زیرساخت‌های قانونی را در تحقق این امر الزامی دانست و گفت: لذا برای به میدان آوردن مردم و ایجاد حرکت عمومی تاکید کرد باید همه مدیران پای کار باشند.

وی گفت: گروه‌های مردمی با تمرکز بر موضوعات می‌توانند ضمن مطالبه‌گری از حاکمیت مشکلات را حل کنند و باید مدیران هم به این موضوع ایمان بیاورند.

زروندی افزود: الگوی موفق در دهه‌های مختلف، فراگیرسازی فرمول مردمی کردن امور است لذا باید حضور مردم در تصمیم‌سازی، اجرا و نظارت تضمین شود.

وی تاکید کرد: حلقه‌های اندیشه‌ورز در همه زمینه‌ها باید ایجاد شوند تا وظایف قابل واگذاری در نهادها به مردم را بتوان احصا کرد.

مشاور استاندار در امر مردمی‌سازی گفت: زمین و مسکن از مسایل مهم و اصلی دولت است که باید با رها شدن از پیچیدگی‌ها حضور مردم در این عرصه‌ها تسهیل شود.

شتاب دهندگی، کمک به استقرار و تجمیع قرارگاه مردمی و استفاده از ظرفیت های خیرین در راستای محرومت زدایی در شهرها و بویژه روستای استان از تشریح فرآیند حضور مردم در قالب گروه ساخت نهضت ملی مسکن از مهمترین موارد مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است در این جلسه نصرآزادانی دستیار مردمی سازی مدیر کل نیز حضور داشت.