شناسهٔ خبر: 163214 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان دماوند در نوروز امسال رفع تصرف شد

همتی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند از آزادسازی ۱۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست زمین خوران و سودجویان در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، احمد همتی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: به همت یگان حفاظت اراضی شرق استان تهران با ۹۸ مورد تصرف اراضی ملی و دولتی در تعطیلات نوروز برخورد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تعطیلات پایان هفته و عید نوروز فرصت مناسبی برای سودجویان و زمین‌خواران نسبت به تعرض و تصرف در اراضی ملی و دولتی و سوء استفاده از بیت المال است، بنابراین یگان حفاظت شرق استان تهران به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر با بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته و در راستای مأموریت سازمانی و ذاتی خود، تمامی توان و ظرفیت موجود را در این راستا به کار گرفته است.

همتی ادامه‌داد: موضوع حفاظت از اراضی ملی تعطیلی ندارد و در طول سال به‌ویژه در ایام تعطیلات با جدیت انجام‌می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند تصریح‌کرد: در ایام تعطیلات نوروزی در گشت‌های مشترک با همکاری سایر نهادها، ۹۸ مورد تصرف اراضی ملی و دولتی شهرستان دماوند شناسایی و به مساحت ۱۰۵ هزار و ۸۵۰ مترمربع با ارزش برآورده یک میلیون و ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از چنگال متصرفان سودجو خارج و رفع تعرض شد.

وی تصریح‌کرد: این رفع اراضی ملی و دولتی شهرستان دماوند در پلاک‌های شیخ شبلی، ولیران، حیدر آباد، سلطان‌دره، چنار غرب، شاطر محمد، گلاهک، اصل لک، سادات‌محله، شهرک آویشن، مهرآباد، یلقان دره، اسب‌چران، دشت مزار، تیزآب، روح‌افزا، چنار شرق، اصل لک، آبسرد، کیلان، مهرآباد، گندک، گلاهک و شلمبه انجام گرفت.

همتی خاطرنشان کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ و یا تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اطلاع دهند.