شناسهٔ خبر: 163231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

استقرار گشت‌های راهداری ‌و پلیس راه در نقاط پرحادثه خراسان شمالی طی تعطیلات عید فطر

جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از استقرار گشت های راهداری ‌و پلیس راه در نقاط پرحادثه استان طی تعطیلات عید فطر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در نخستین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی در سال جاری گفت: با توجه به افزایش تردد در تعطیلات عید فطر گشت‌های راهداری و پلیس راه در نقاط پرحادثه استان مستقر می‌شوند.

وی با تأکید بر مدیریت ترافیک برای کاهش تصادفات جاده‌ای در این ایام افزود: بیش از یک میلیون و ۳۹۷ هزار وسیله نقلیه تردد بین استانی در محورهای استانی طی اجرای طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین به ثبت رسیده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش یافته‌است.

این مسئول اظهار کرد: در این بازه زمانی تردد بیش از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسید.

به گفته مشتری، ۴۰ درصد کل وسایل‌نقلیه ای که در خراسان‌شمالی تردد کرده‌اند غیر بومی بوده که حاکی از افزایش ۵ درصدی نسبت به سال قبل است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی هم در این جلسه گفت: عامل ۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای استان در تعطیلات نوروزی امسال مربوط به واژگونی خودرو بود که این آمار نشان می‌دهد باید اقدامات در حوزه فرهنگ سازی بیشتر شود.

مهدی رشیدی افزود: به‌دلیل نصب دوربین‌های ثبت تخلف در محورهای خراسان‌شمالی، این استان رتبه دوم تخلف سرعت غیر مجاز در جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.