شناسهٔ خبر: 163232 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه آهن اراک:

سانحه رخ داده درایستگاه راه‌آهن اراک، برخورد دو قطار نبوده است

سعید ترکی مدیر کل راه آهن اراک مدیر کل راه آهن اراک با بیان این که سانحه رخ داده در ایستگاه راه‌آهن اراک، برخورد دو قطار نبوده است گفت: در این سانحه یک دیزل باری به واگن‌های باری برخورد کرده و نه دو قطار به یکدیگر که این دو موضوع با یکدیگر تفاوت ماهوی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید ترکی، مدیر کل راه‌آهن اراک در این خصوص توضیح داد: این سانحه در هنگام مانور دیزل باری به‌منظور جابه‌جایی خط رخ داده و نه در زمان سیر قطار در خطوط اصلی که این دو مقوله نیر با یکدیگر تفاوت دارند.

وی با بیان اینکه خسارت وارد شده ناشی از برخورد دیزل باری با واگن باری جزئی بوده، اظهار کرد: سرعت دیزل کمی بیشتر از حد مجاز یک دیزل باری بوده است.

مدیر کل راه آهن اراک با تأکید بر اینکه خبر منتشر شده در خصوص این سانحه دقیق و کارشناسانه نبوده و برخورد بین دو قطار رخ نداده‌است، گفت: سه تن از همکاران در این سانحه صدمات جزئی دیدند که بلافاصله بعد از درمان از واحد درمانی مرخص شدند.

به گزارش روابط عمومی راه آهن اراک، وی افزود: بسیاری از تصاویر منتشر شده در اخبار نیز غیر واقعی‌اند و ربطی به این سانحه ندارند.

گفتنی است، حوزه راه آهن اراک، ۵۸۸ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.