شناسهٔ خبر: 163245 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۲ انجام شد؛

تخصیص پروژه بالغ بر ۶۶ هزار متقاضی مسکن

مهران اسدی معاون مسکن استان قم معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال گذشته بیش از ۶۶ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان قم تخصیص و به پروژه ها متصل شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، مهران اسدی اظهار کرد: مطابق با برنامه ابلاغی وزارت متبوع، در استان قم ۶۳ هزار واحد مسکونی طی برنامه چهارساله باید احداث و ساخته شود.

وی افزود: در استان قم تاکنون بیش از ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته‌شده‌اند که از این تعداد ۶۶ هزار متقاضی، پارسال تخصیص پروژه شده‌اند.

اسدی توضیح داد: مابقی افراد واجد شرایط در سال جاری و به‌مرور به پروژه‌ها متصل خواهند شد.

وی در خصوص نحوه ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم گفت: در سایت ۵۶۰ هکتاری و سایت‌های داخل شهرک پردیسان از جمله ۲۲، ۱۷، ۲۷ هکتاری به‌صورت آپارتمانی و در سایر سایت‌ها مانند پرنیان، قنوات، سلفچگان و... به صورت یک طبقه حیاط دار ساخته می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به شروع عملیات اجرایی در سایت‌های ویلایی، افزود: در سال گذشته شاهد الحاق اراضی و شروع عملیات اجرایی در سایت‌های شهرک پرنیان، قنوات، جعفریه، سلفچگان و... بودیم و روند پیشرفت آنها نیز از سرعت قابل قبولی برخوردار است.

به گفته اسدی هم اکنون ساخت مسکن در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن استان قم در حال جریان و اجرا است.

وی شعار سال را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال گذشته حدود دوهزار پرونده واگذاری انفرادی تشکیل شد که در سال جدید نیز واگذاری و تخصیص اراضی انفرادی به متقاضیان مسکن در دستور کار خواهد بود تا ساخت خانه‌ها با مشارکت مردم انجام شود.