شناسهٔ خبر: 163278 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد؛

انجام ۶.۵ میلیون تردد دریایی در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی ۱۴۰۳

عفیفی سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ از انجام ۶ میلیون و ۴۶۵ هزار تردد دریایی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه‌ ۱۴۰۳، خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۶.۵ درصدی در بخش مسافری دریایی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، اله‌مراد عفیفی‌پور در مورد طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ که از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و ۱۵ فروردین ماه سال جاری، پایان یافت، اظهار کرد: در این طرح ۵۰ فروند شناور مسافری، ۴۸ فروند شناور مخصوص حمل خودرو و ۱۲ هزار و ۵۰۰ فروند شناور و قایق تفریحی ساماندهی شدند و خدمات‌رسانی کردند.

وی افزود: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری، شش میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به‌ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابه‌جا شد.

مقایسه آمار سفرهای دریایی و گردشگری دریایی نسبت به سال گذشته

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته، شاهد رشد ۶.۱۵ درصدی در بخش مسافری دریایی و رشد ۷.۳۵ درصدی در بخش گردشگری دریایی هستیم، عنوان کرد: در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ چند روزی با شرایط نامساعد جوی روبه‌رو بودیم اما خوشبختانه با اطلاع‌رسانی جامع و گسترده صورت‌گرفته، شرایط مدیریت شد و مشکل جدی پیش نیامد.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ با بیان اینکه در بخش عملیات امداد و نجات اعم از شناورهای تجاری و مسافری شاهد نجات ۲۶۴ نفر بودیم، گفت: پیام‌های دریافتی مربوط به سوانح دریایی ۳۴ مورد بود که بلافاصله عملیات امداد و نجات صورت گرفت و خوشبختانه در مبادی و مسیرهای مجاز دریایی، با اتفاق ناخوشایندی روبه‌رو نبودیم.

آمار تردد سفرهای خارجی

عفیفی‌پور در خصوص آمار تردد سفرهای خارجی در نوروز ۱۴۰۳ را نیز، اعلام‌کرد و گفت: در بندر خرمشهر دو سفر با مجموع ۳۴۵ مسافر ورودی و خروجی و در بندر شهید باهنر ۹ سفر با مجموع یک‌هزار و ۶۸۰ مسافر ورودی و خروجی، صورت گرفت‌.

وضعیت هرمزگان به‌عنوان قطب گردشگری دریایی کشور

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان به‌عنوان قطب گردشگری دریایی کشور شاهد انجام سه میلیون و ۷۱۰ هزار سفر دریایی و ۶۵۱ هزار گردشگر دریایی بودیم، اظهار کرد: همچنین در این استان ۶۸۹ هزار دستگاه خودرو بین بنادر استان جابه‌جا شد.