شناسهٔ خبر: 163296 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

۴۷ میلیون و ۵۱۶ میلیون تن کالا درمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد

بندر امام خمینی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) طی ۱۲ ماهه سال گذشته با ۸ درصد رشد به بیش از ۴۷ میلیون و ۵۱۶ هزار تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، ابوطالب گرایلو بیان کرد: با اتخاذ تمهیدات مناسبت و فراهم ساختن زمینه مساعد به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در بازه زمانی مذکور از ۹۶۳ هزار و ۲۰۶ تن به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

وی در خصوص عملکرد این بندر در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای معدنی و شیمیایی گفت: این میزان کالا از هشت میلیون و ۵۹۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۹ میلیون و ۷۹۲ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید که حاکی از رشد ۱۴ درصدی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۲۱ میلیون تن اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از ۲۳ درصد رشد برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۲ میلیون و ۳۱۶ هزار تن صادرات کالا در سال ۱۴۰۲ در این مجتمع بزرگ بندری انجام و با رشد ۹.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

گرایلو خاطرنشان کرد: رویه گمرکی کابوتاژ نیز طی ۱۲ ماه گذشته نیز با شش درصد رشد از سه میلیون و ۵۸۹ هزار تن به سه میلیون و ۷۹۷ هزار تن رسید.