شناسهٔ خبر: 163337 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام ۲۲۰۰ خانوار گیلانی در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده

محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ثبت نام ۲۲۰۰ خانوار گیلانی در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (گیلان)، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه‌وشهرسازی گیلان تعداد کل ثبت نامی‌های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ۲۲۰۰ خانوار دانست و اظهار کرد: ۱۰۹۷ خانوار تایید نهایی شده‌اند و برای ۶۱۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان صورت گرفته است و تا پایان اردیبهشت ماه امسال شاهد تخصیص زمین به ۱۵۰ خانوار دیگر در لنگرود خواهیم بود

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعداد کل واحدهای در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان را ۳۳ هزار و ۶۵۲ واحد دانست و عنوان کرد: این تعداد واحد شامل ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی، ۳۶۰۲ واحد در بخش مسکن خود مالک، ۱۱ هزار و ۲۱۵ واحد در بخش حمایتی و ۵۱۴۶ واحد در بخش بازآفرینی شهری است.

فلاحتگر همچنین به تعهد گیلان جهت ساخت ۱۴۵۰ واحد مسکن محرومین اشاره و عنوان کرد: ۱۸۱ واحد به مساحت ۴۳۱۱ مترمربع در شهرهای شفت، فومن، بندر انزلی، آستارا و تولم شهر احداث می‌شود.

وی برنامه ابلاغی مسکن روستایی گیلان را ۴۰ هزار واحد دانست و یادآور شد: ۱۳ هزار و ۶۸۹ متقاضی موفق به انعقاد قرارداد با بانک شده‌اند و ۴۴۲۹ واحد به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از صدور ۱۴۹۴ پروانه بازآفرینی شهری و احداث ۵۱۴۶ واحد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد و اظهار کرد: ۸۹۶ واحد جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به تعیین ۱۷ بانک جهت پرداخت تسهیلات خودمالک شهری، گفت: ۷۲۷۷ واحد متقاضی داریم که تاکنون ۳۶۰۲ واحد موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌ها شده‌اند و کل پرداختی‌ها بالغ بر ۹۳۸ میلیارد تومان بوده است.