شناسهٔ خبر: 163361 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه‌آهن اعلام کرد؛

جابه‌جایی یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در سفرهای ریلی نوروز ۱۴۰۳

میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن از سیر ۴هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید میعاد صالحی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با موضوع ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اظهار کرد: ستاد نوروزی در این شرکت از ۲ ماه قبل از شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آغاز شد و اقداماتی همچون بازسازی و نوسازی خطوط و تجهیز ایستگاه‌ها به پله‌برقی، آسانسور و بهسازی امکاناتی نظیر نمازخانه‌ها که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند در دستور کار قرار گرفت. همچنین دستور نو شدن منسوجات مورد استفاده مسافران در قطارها نیز صادر شد. 

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های فناورانه در خصوص فروش بلیت، بدون اینکه مردم در صف آژانس قرار بگیرند، همه بلیت‌ها در چهار ساعت اول در اینترنت عرضه شد. 

صالحی از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: برای اوقات فراغت مسافران در مبادی و مقاصد برنامه ریزی شد و با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد قطارها به مشهد یا از مشهد هستند، بیش از ۶ ساعت مراسم استقبال از مسافران در ایستگاه راه‌آهن مشهد برگزار شد.

مدیرعامل راه‌آهن یادآور شد: همچون سال گذشته در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ میزان تأخیر از مبدأ زیر یک دقیقه و تأخیر در مقصد ۲۵ دقیقه بوده است.