شناسهٔ خبر: 163372 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی، اقتصادی و املاک شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد:

پرداخت بیش از ۵۱ میلیاردتومان تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده

ثروتجو مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی، اقتصادی و املاک شرکت بازآفرینی شهری ایران از شناسایی زمین‌ها و املاک در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده در ۱۴ استان خبر داد و گفت: تاکنون به ۸۲۸ متقاضی تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت به مبلغ کل حدود۵۱.۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

امیرحسین ثروتجو مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی، اقتصادی و املاک شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارشی از فعالیت‌های آن بخش از مجموعه شرکت بازآفرینی شهری ایران را در سال ۱۴۰۲ ارائه کرد و گفت: به‌منظور اجرای طرح خودمالکی نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تاکنون ۳ هزار و ۴۴۲ پروژه در قالب ۱۷ هزار و ۳۳۹ واحد به بانک‌های عامل معرفی شد که منجر به امضای ۵۳۹ قرارداد شده‌است.

مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی فنی اقتصادی و املاک شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در سال ۱۴۰۲ تاکنون قرارداد پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت جهت نوسازی ۷۸۴ واحد مسکونی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ منعقد شده‌است.

پرداخت بیش از ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده

ثروتجو ادامه‌داد: به‌منظور کمک به سکونت متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در دوران نوسازی تاکنون به ۸۲۸ متقاضی تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت به مبلغ کل حدود ۵۱.۲ میلیارد تومان پرداخت شده‌است، در سال جاری مبلغ تسهیلات مذکور با افزایش ۱۰۰ درصدی (دو برابری) به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی تصریح‌کرد: با توجه به تصویب پیش‌نویس قرارداد مرمت و بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی شرکت، اقداماتی جهت انتشار فراخوان در ۱۹ ملک در ۷ استان در حال انجام است. همچنین به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری در خصوص بهره‌برداری از املاک تاریخی شرکت تفاهم‌نامه‌ای با صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی منعقد شد.

شناسایی زمین‌ها و املاک در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده در ۱۴ استان

ثروتجو با اشاره به بند (ی) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: در راستای استفاده از زمین‌ها و املاک در اختیار مجموعه دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی جهت بازآفرینی بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها تاکنون اراضی در ۱۴ استان شناسایی شده و مجوز انتقال اراضی در استان خوزستان (آغاجری ۵۲ هکتار) و چم آسیاب مسجدسلیمان (۱۰۰ هکتار) اخذ شده‌است.