شناسهٔ خبر: 163395 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

لزوم احتیاط در سفرهای برون شهری به دلیل شرایط نامساعد جوی آخر هفته

رعایت موارد ایمنی هنگام رانندگی در زمان بارش باران سازمان هواشنای هشدار سطح زرد برای روز سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ تا روز جمعه ۲۴ فروردین صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هشدار صادر شده سوی سازمان هواشناسی از فعالیت یک سامانه بارشی از روز سه شنبه ۲۱ فروردین تا روز جمعه ۲۴ فروردین خبر می‌دهد که مخاطراتی از قبیل بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، برخی نقاط گردوخاک، در مناطق مستعد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات رشته کوه البرز و کاهش نسبی دما را به همراه دارد.

این سامانه در روز سه شنبه ۲۱ فروردین استان‌های آذربایجان شرقی، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان، در روز چهارشنبه ۲۲ فروردین استان‌های بوشهر، تهران، قم، شمال و غرب فارس، جنوب خوزستان، غرب و شمال اصفهان، در روز پنج شنبه ۲۳ فروردین استان‌های لرستان، همدان، کرمانشاه، کردستان، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، اصفهان، یزد، قم، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال سیستان و بلوچستان و شمال شرق خوزستان و در روز جمعه ۲۴ فروردین استان‌های اردبیل، گیلان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، اصفهان و یزد را در بر می‌گیرد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی این سامانه اثراتی از قبیل احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر را در پی دارد.

به هم وطنان توصیه می‌شود که احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر را مورد توجه قرار دهند.

همچنین دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز باید نیز باید برای پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها آماده باشند.