شناسهٔ خبر: 163402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای هم افزایی برگزار شد؛

دیدار اعضای هیات رییسه نظام مهندسی ساختمان استان با مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی 

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رئیس و اعضای هیات رییسه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان با مدیر کل راه و شهرسازی استان، دیدار و طرفین بر لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان و تعامل و هم افزایی بین یکدیگر تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، حسین بشیر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در نشست مشترک با وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد سازمان، گفت: انشاءالله اداره کل راه و شهرسازی استان مثل همیشه در جهت حمایت از جامعه مهندسان و ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان با یکدیگر و کمک کننده باشد.

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان در این دیدار گفت: توان جامعه مهندسی خیلی بیشتر است و با هم افزایی می توان در مسیر مثبت و رو به جلو حرکت کرد و نظام مهندسی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: وظایف نظام مهندسی بسیار گسترده است و ارتقاء و کیفیت ساخت و ساز و نظارت بر ساخت و ساز مخصوصا در بحث نهضت ملی مسکن باید اولویت اصلی این سازمان باشد چرا که هدف اصلی این سازمان خدمت به مردم است که انشاءالله اعضای این سازمان با همدلی، وفاق، کار جمعی و خرد جمعی به وظیفه ای که بر عهده این سازمان است برسند.

داعی افزود: سرعت عمل در تصمیم گیری در جهت کوتاه شده فرایندها و جلوگیری از مطول شدن مصوبات، تسهیل گری در امر نهضت ملی مسکن خصوصا گروه ساخت برای مردم، اهمیت به وجه بازآفرینی و بافت های ناکارآمد و اطلاع رسانی تسهیلات و تخفیفات ویژه نظام مهندسی ساختمان در این حوزه، تاکید بر وجه تبیینی و معرفی خدمات صادقانه مهندسان استان در طراحی و نظارت از لحاظ کیفی و کمی، تشکیل کمیته مشترک جهت بازدید مستمر از شهرستان ها با قید فوریت، رسیدگی سریع به پرونده های شورای انتظامی معرفی شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان، تشدید نظارت در جهت رعایت مقررات ملی ساختمان، رفع مشکل مرتبط با هیات پارکینگ از موارد و استراتژی های مورد تاکید مدیر کل راه و شهرسازی استان بود.

در این نشست اعضای هیات رییسه مواردی همچون درخواست زمین جهت احداث سایت اداری و درمانگاه ویژه اعضای نظام مهندسی ساختمان، بررسی نحوه فرایند آزادسازی ظرفیت طراحی مهندسان، بررسی مشکلات مرتبط با صلاحیت اجرا برای رشته های برق و مکانیک، تعرفه مهندسی و... و. را مطرح کردند.

در پایان مدیر کل راه و شهرسازی استان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رییس و اعضای هیات رییسه و استماع نقطه نظرات اعضای حاضر با تقدیر از تلاش های مهندسان در عرصه عمران و ساخت و ساز استان به ویژه ابر طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشتند: هر ساله سرمایه های عظیمی در بخش ساخت و ساز هزینه می شود که امیدوارم با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی سبب ارتقاء بیش از پیش ساخت و ساز باشیم، تلاش می شود از ظرفیت مهندسان استان که توانایی های بالایی نیز دارند در پروژه های استان استفاده و حداکثر بهره برداری صورت گیرد، دیدگاه ما حمایت از جامعه مهندسان استان است و در این زمینه امیدواریم شاهد همکاری های خوبی بین اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناخت کافی از شرایط حال حاضر سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای سازمان، امیدوارم در سایه تعاملات فی مابین جهت ارتقاء جایگاه رفیع مهندسان استان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان بیش از پیش موفق ظاهر شویم.

گفتنی است در این دیدار احمد باصری رییس اداره توسعه نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان نیز حضور داشت.