شناسهٔ خبر: 163418 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر خبر داد؛

احقاق ۵۸ میلیارد تومان حقوق بیت المال در شهرهای جدید استان مرکزی

سعید میرزایی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر از احقاق ۵۸ میلیارد تومانی حقوق بیت المال در شهرهای جدید استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید میرزایی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر با اشاره به احقاق ۵۸۰ میلیارد ریال حقوق بیت‌المال در شهرهای جدید استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه قسمتی از اراضی تحت مالکیت رسمی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر به متراژ حدود ۱۹۵ هکتار در اختیار یکی از شرکت ها قرار داشت، به‌منظور حفظ حقوق بیت‌المال طرح دعوی حقوقی علیه این شرکت توسط واحد حقوقی شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر با خواسته مطالبه نهایی معادل به‌روز اراضی موصوف شکل گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران ادامه‌داد: احیای حقوق عامه یک اصل مهم در جامعه ما است و یکی از این حقوق عامه حفاظت از بیت‌المال است که بر این اساس، صیانت و حفاظت از بیت‌المال در مجموعه شهرهای جدید استان مرکزی یک ضرورت به‌شمار می‌رود و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: پس از پیگیری‌های مستمر در دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر، نهایتاً حکم به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و دولت، دایر بر محکومیت آن شرکت به پرداخت بیش از ۵۸۰ میلیارد ریال صادر و قطعی شد که اجرای آن در دست اقدام است.

میرزایی تصریح‌کرد: با زحمات واحد حقوقی توانستیم موضوع حفظ حقوق بیت المال را در این شرکت رعایت کنیم، این در حالی است که حقوق بیت‌المال طیف وسیعی را شامل می‌شود که در مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید خود را مکلف و موظف به صیانت و حفاظت از آن می‌دانیم.