شناسهٔ خبر: 163420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقدیراستاندار ایلام از وزیر راه وشهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان به دلیل تکمیل زیرساخت‌های اربعین

ستاد مرکزی اربعین0.jpg استاندارایلام درنشست وبیناری ستاد مرکزی اربعین ضمن قدردانی ازهمراهی‌ وزیر راه و شهرسازی، ازتلاش مدیران و مسئولان ادارات کل این وزارتخانه در استان ایلام جهت تکمیل زیرساخت‌های اربعین تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه در نشست وبیناری ستاد مرکزی اربعین، گفت: در حوزه تکمیل راه‌های استان ضمن قدردانی از همراهی‌های وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مجموعه این اداره کل دو تونل مهم بزرگراه ایلام - مهران تکمیل شد و زیر بار ترافیک رفت اما هم اکنون پیمانکار این تونل‌ها مطالباتی دارند که امیدواریم به‌زودی تأمین اعتبار و پرداخت شود. 

وی با تأکید بر تکمیل پروژه شش‌خطه پل زائر تا پایانه مرزی مهران، افزود: این پروژه مهم حوزه اربعین، در تسهیل تردد زوار نقشی مهمی دارد که نیازمند تأمین اعتبار است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به تردد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران در اربعین سال گذشته، خواستار بهسازی و ایمن‌سازی محور قلاجه – ایلام (چهار خطه شدن ایوان تا تونل قلاجه و کنارگذر شهر ایوان و کنارگذر جنوب غربی شهر ایلام و همچنین پروژه چهار خطه شباب - حمیل برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای شد.

استاندار ایلام ادامه‌داد: تونل آزادی یکی از مناطقی است که همواره در ایام اربعین گره‌ترافیکی دارد که ایجاد تونل شماره (۲) در دستور کار قرار گرفته که از مجموع ۳ و نیم کیلومتر، عملیات ۹۰۰ متر آن انجام شده‌است.