شناسهٔ خبر: 163450 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در طرح سفرهای دریایی نوروز۱۴۰۳؛

تردد بیش از ۲.۵ میلیون سفر دریایی در بنادر قشم ثبت شد

گردشگری دریایی قشم مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از حمل‌ونقل ایمن بیش از دو میلیون و ۷۵۲هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی از طریق راه دریایی، بنادر مسافری و گردشگری این جزیره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "علی اشتری" با اشاره به عملکرد بنادر شهرستان قشم گفت: از ابتدای طرح سفرهایی دریایی در استان تا پایان روز ۱۷ فروردین ماه سال جاری، دو میلیون و ۷۵۲ هزار و ۴۷۷ نفر مسافر و گردشگر در اسکله‌ها و بنادر قشم تردد کردند.  

وی ادامه‌داد: از این تعداد ۲۵۶ هزار و ۱۴۷ نفر گردشگر توسط ۲۶ هزار شناور گردشگری در اسکله‌های گردشگری سرزمین آب و آفتاب جابه‌جا شدند.  

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم گفت: در این مدت همچنین ۱۵۲ هزار و ۲۹۶ دستگاه خودرو وارد جزیره شد. 

اشتری اضافه‌کرد: در مجموع بالغ بر ۶۰۰ هزار خودرو توسط شناورهای لندینگ‌کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) از بنادر لافت و پل به‌صورت ایمن جابه‌جا شد. 

همه ساله در ایام تعطیلات نوروز، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری می‌شود که علاوه بر بازدید از بازارها و مکان‌های تفریحی و سواحل آن از مناطق گردشگری دریایی از جمله جزایر ناز، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا و خلیج دلفین‌های هنگام دیدن می‌کنند.  

سایت‌های گردشگری شامل (جنگل دریایی حرا، خلیج دلفین‌ها، زیستگاه لاک‌پشت‌ها، جزایر ناز و ۲ جزیره هرمز و لارک) با ۳۶۶ هزار و ۱۳ مورد بیشترین سهم بازدیدهای نوروزی را به خود اختصاص دادند. 

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پل بندر خمیر به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکان‌پذیر است.