شناسهٔ خبر: 163486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با صدور پیامی فرا رسیدن عید سعید فطر را به همه مسلمانان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران ، در این پیام آمده است: ماه رمضان، ماه عبادت، ماه نزول قرآن و ماه ذکرخدا به پایان رسید. خوشا بر آنان‌که در این ماه مبارک، توشه‌ای از تقوی برگرفتند و خانه‌ی آخرت خویش را آباد کردند؛ همان بندگان مؤمنی که با روزه‌داری، تلاوت قرآن و اقامه‌ی نماز همراه و هم‌نفس‌شان در این ایام مبارک بود.

رمضان، دعوتی است به بازیافتن «خود گمشده»، ندایی است برای عشق تقرب به درگاه الهی، ضیافتی است برای تناول از مائده تقوا و پایان این مهمانیِ خدایی، عید فطر است؛ عید توفیق بر طاعت و اطاعت، عید توبه و تهذیب نفس، عید ذکر و یاد محرومان و گرسنگان.

روز عید فطر، روز شادمانی پارسایان و پرهیزگارانی است که با برچیدن زنجیر تعلقات مادی و مهار خواهش‌های نفسانی خویش درخواست توبه و بازگشت‌شان به درگاه خداوند یکتا مقبول افتاده و طلیعه ماه شوال، پرهیزگاران را در جشن عبادت و امساک به همخوانی می‌خواند تا خدای را شاکر شوند.بدین‌وسیله فرا رسیدن عید سعید فطر، روز پیروزی بر خصم درون، پاداش افطارهای خالصانه، مُهر قبولی انفاق‏های با قصد قربت و پایان‌نامه دوره ایثار و گذشت در مسائل مالی و عید خداجویی، خداترسی و خداپرستی و همچنین حلول ماه شوال را محضر تمامی مؤمنین درگاه الهی به‌ویژه خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تبریک عرض کرده و از درگاه خداوند سبحان، سلامتی، بهروزی و توفیق همگان را در راه پیروی از تعالیم آسمانی دین مبین اسلام مسئلت می‌نمایم.