شناسهٔ خبر: 16352 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خالدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

لغو عملیات راهداری شبانه در محور هراز/ انسداد ۱۴ محور بر اثر بارش برف/ آزادراه تبریز-زنجان مسدود است/ تردد در محور قدیم تبریز-زنجان

برف روبی مسئول عملیات سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور از انسداد ۱۴ محور اصلي و فرعي بر اثر بارش برف خبر داد و گفت: مهم‌ترین محور مسدودی محور آزادراه تبریز- زنجان است٬ البته محور قدیم تبریز-زنجان به عنوان مسیر جایگزین معرفی شد.

یاسر خالدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر که عملیات راهداری در محور هراز تا اطلاع بعدی لغو و این محور برای تردد مردم باز است٬ گفت: این محور جهت انجام عملیات کارگاه جاده‌ای به صورت شبانه انسداد می‌شد که امشب به صورت موقت باز است.

وی ادامه داد: با توجه به هشدارهای هواشناسی در خصوص بروز پدیده برف و کولاک در محورهای شمالی کشور تصمیم بر این گرفته شد که امشب عملیات راهداری در محور هراز به حالت تعویق درآید تا چنانچه هر یک از محورهای چالوس٬ فیروزکوه و غیره دچار انسداد شدند محور هراز به عنوان محور جایگزین باشد.

مسئول عملیات سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور آمار محورهای مسدودی کشور را ۱۴ محور خواند و گفت: محور شمشک-دیزین در استان‌های البرز و تهران٬ پونل-خلخال در استان‌های گیلان و اردبیل٬ سروآباد-پاوه در استان کردستان٬ گنجنامه-تویسرکان در استان همدان٬ بوکان-مهاباد و مهاباد-سردشت در استان آذربایجان غربی٬ کوهرنگ-مسجدسلیمان در استان چهارمحال و بختیاری٬ حسین‌آباد- دهگلان٬ سقز-بانه٬ مریوان-سقز٬ سنندج-دیوان دره و سنندج-قروه در استان کردستان٬ آزادراه تبریز-زنجان در استان آذربایجان شرقی و فریدون‌شهر-پشتکوه در استان اصفهان ۱۴ محوری هستند که براثر بارش برف مسدود شدند که راهداران با تلاش فراوان در محورهای مسدودی در حال فعالیت هستند.

خالدی یادآور شد: مهم‌ترین محور مسدودی که معضل اصلی بوده انسداد محور آزادراه تبریز- زنجان است که کریدور شرقی-غربی کشور را مختل کرده است. مسیر جایگزین آزادراه تبریز-زنجان برای مسافران محور قدیم زنجان-تبریز بوده که باز بوده و شرایط برای تردد مسافران فراهم است./

نظر شما