شناسهٔ خبر: 163545 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و شهرداری مشهد به بهره برداری رسید:

طرح تعریض پل در مسیر دسترسی به سایت نهضت ملی مسکن مهرگان (منطقه دهرود)

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی طرح تعریض پل در مسیر دسترسی به سایت نهضت ملی مسکن مهرگان (منطقه دهرود) در عید فطر در مشهد با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و شهرداری مشهد بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اتمام عملیات اجرایی طرح تعریض پل دهرود در آیین بهره برداری از این پروژه مشارکتی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با شهرداری مشهد گفت: این طرح به مناسبت عید فطر بهره برداری و برای استفاده در اختیار مردم قرار گرفت.

داعی افزود: یکی از مطالبات چندین ساله مردم به‌ویژه ساکنان محدوده دهرود تعریض پل موجود در این منطقه به علت ترافیک سنگین آن بود که پس از طرح موضوع وزارت راه و شهرسازی در راستای خدمت رسانی به ساکنان شهرک مهرگان و دسترسی بهتر و مناسب متقاضیان مسکن مهر و نهضت ملی مسکن و با توجه به موافقت شورای اسلامی شهر مشهد طرح ساخت یک دستگاه پل ۳ دهانه با عرشه تیر بتنی پیش‌ساخته بر روی کشف رود مجاور پل موجود برای روان شدن ترافیک مسیر رسالت به دهرود اجرایی شد.

وی گفت: درکنار طرح ساخت پل دهرود اصلاح هندسی قبل و بعداز پل برای کاهش ترافیک مسیر رسالت و بدنه سازی بخشی از رودخانه کشف رود با عرض عرشه ۱۲ متر و  با عرض ترافیکی مفید ۹ متر و با هزینه بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

داعی به رفع معارضات موجود در مسیر اجرای طرح اشاره کرد و افزود: یکی از معارضات سنگین در مسیر طرح وجود خط لوله انتقال آب بود که با هماهنگی با شرکت آبفا به همت سازمان عمران شهرداری مشهد جابه‌جا شد.

اجرای این طرح آذر ۱۴۰۱ با مشارکت ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از وزارت راه و شهرسازی آغاز و اکنون به بهره برداری رسید.