شناسهٔ خبر: 163560 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار باران و وزش باد در سواحل خزر، شرق، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در سواحل خزر، شرق، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی خبر داد و گفت: دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مواج و متلاطم است.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در شرق سواحل خزر، شمال‌شرق، نوار شرقی، استان‌های خراسان شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شرقی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس، یزد و کرمان، رگبار، رعدوبرق و باد شدید موقتی پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: فردا ضمن تداوم بارش در شمال‌شرق، نوار شرقی، استان‌های خراسان شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، از بعدازظهر برای شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، بارش رخ می‌دهد. دوشنبه در برخی نقاط از شمال‌غرب و شمال‌شرق، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و آذربایجان شرقی، رگبار و رعدوبرق تداوم دارد.

نقشینه از نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور از جنوب طی روز دوشنبه و آغاز بارش‌ها در بوشهر و فارس خبر داد و افزود: سه‌شنبه ضمن تقویت این سامانه، در استان‌های بوشهر، فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، هرمزگان، جزایر خلیج‌فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، رگبار، رعدوبرق و در مناطق مستعد، بارش تگرگ رخ می‌دهد.

به گفته وی، سه‌شنبه بعدازظهر در مناطقی از مرکز، دامنه جنوبی البرز، شمال‌شرق، شرق، باد شدید می‌شود و چهارشنبه نیز این وضعیت در برخی استان‌های کشور تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی از تلاطم و افزایش ارتفاع موج طی امروز در نیمه شرقی دریای خزر و از امروز تا دوشنبه در خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای عمان خبر داد.

هوای تهران روزهای آینده گرم می‌شود

وی گفت: در سه روز آینده دمای تهران صاف تا کمی ابری است. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۹ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما ۸ درجه بالای صفر ثبت شد. همچنین طی روزهای آینده دمای تهران گرم خواهد شد.