شناسهٔ خبر: 163683 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه‌ها اعلام کرد؛

ثبت بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در تعطیلات عید فطر از طریق ناوگان جاده‌ای

منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ثبت بیش از ۸ میلیون و ۷۶۵ هزار تردد در تعطیلات عید فطر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای خبر داد.

منصور فخاران، رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ترددهای بین استانی از روز قبل از عید سعید فطر ۲۰ فروردین ماه تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه، به ۸ میلیون و ۷۶۵ هزار عدد رسید که این آمار نسبت به تعطیلات عید فطر سال ۱۴۰۲، حدود ۶ درصد کاهش و نسبت به همین ایام در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه گفت: استان‌های ایلام، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بیشترین افزایش تردد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته (تعطیلات عید فطر) به خود اختصاص داده‌اند.

فخاران با اشاره به این که بیش از ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار پلاک ثبت شده است، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار پلاک شخصی بوده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین تصریح کرد: مجموعا ۱۷۲ هزار خودروی مربوط به حمل و نقل عمومی در این ایام، بین استان‌ها تردد کرده و حدود یک میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر را در تعطیلات عید فطر جابه‌جا کرده اند.

ثبت بیشترین تردد در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم و قزوین

فخاران در خصوص استان‌هایی که بیشترین تردد را به خود اختصاص داده‌اند نیز گفت: استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم و قزوین به ترتیب بیشترین تردد را در تعطیلات عید فطر داشتند.