شناسهٔ خبر: 163690 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

فاز نخست عملیات اجرایی پروژه اراضی ۶۰۰ هکتاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) آغاز شد

اراضی 600 هکتاری بندر امام عملیات اجرایی فاز نخست پروژه اراضی موسوم به ۶۰۰ هکتاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت های لجستیک بندری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران این اداره کل با اشاره به سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های اقتصاد دریامحور بیان کرد: پس از اتمام فاز مطالعات توسعه اراضی موسوم به ۶۰۰ هکتاری و اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های نظارتی ذیربط، فاز نخست عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال شروع شد.

بهرامی در ادامه افزود: عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است.

وی با اشاره به اشتغال بیش از ۵۰ نفر به طور مستقیم گفت: در صورت بهره‌گیری از این زیرساخت‌ها امکان جذب سرمایه‌گذاران خارجی، ارتقا و بهبود عملکرد و افزایش درآمد بندر فراهم خواهد شد.

معاون مهندسی و عمران ابراز امیدواری کرد: با تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های مهیا در اراضی توسعه‌ای فعالیت‌های بندری و دریایی، امکان توسعه فعالیت‌های بندری و دریایی به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های اقتصادی و بازرگانی و ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی در این مجتمع بندری افزایش یابد.