شناسهٔ خبر: 163705 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در طرح نوروزی خراسان جنوبی

خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، از کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در طرح نوروزی امسال در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)،  اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت: با توجه به همکاری و هماهنگی های بین تمامی دستگاه های عضو کمیسیون ایمنی استان در راستای ایمن سازی محورهای مواصلاتی شاهد کاهش تصادفات بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه با فعالیت های مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال گذشته در رفع نقاط و محورهای پرحادثه استان موفق بوده ایم، تصریح کرد: آموزش فرهنگ ترافیکی برای ارتقا فرهنگ رانندگی در بین رانندگان و همچنین سرنشینان و همراهان سفر برای کاهش تصادفات تبیین شده تا بدانند می‌توانند چه اثربخشی بر راننده داشته باشند و با رعایت ضوابط و مقررات راهنمایی رانندگی تصادفات کاهش یابد.

وی اضافه کرد: اجرای پویش چشم به راهیم، همراهی رسانه‌ها خصوصاً صداوسیما جهت آموزش‌های رانندگی ایمن در طول اجرای طرح نوروزی، حضور گشت‌های راهداری و پلیس راه در مقاطع پر تردد و پرتصادف، اقدامات فرهنگی و انتشار از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها، به‌ عنوان اقدامات مؤثر در ایام طرح نوروزی در کاهش تصادفات تاثیر گذار بوده است.

جلال زاده اضافه کرد: ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی در راستای تسهیل تردد کاربران جاده‌ای و افزایش استراحت کاربران جاده‌ای، نقش موثری در کاهش تصادفات رانندگی خواهد داشت.