شناسهٔ خبر: 16372 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نورزاد خبر داد:

راه‌اندازی آزمایشی سامانه جامع مدیریت پروژه در شرکت ساخت/ هدف دسترسی آزاد مردم به اطلاعات کلیه طرح‌ها و پروژ‌ها

علي نورزاد معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی از راه‌اندازی آزمایشی داشبورد مدیریتی سامانه جامع مدیریت پروژه شرکت‌ساخت خبر داد و گفت: در راستای پیاده‌سازی جریان آزاد اطلاعات و شفاف‌سازی فرآیند امور، راه‌اندازی این سامانه در اولویت قرار‌گرفت که با استفاده از آن عموم مردم در آینده‌ای نزدیک می‌توانند به اطلاعات کلیه طرح‌ها و پروژ‌های شرکت به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت‌و‌توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، علی نورزاد افزود: با راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت پروژه شرکت ساخت(هوش سازمانی) ضمن شفاف‌شدن مراحل اجرای یک پروژه از زمان مطالعات تا بهره‌برداری، کلیه اطلاعات اعم از پیشرفت فیزیکی، پیشرفت‌ریالی، فرآیند اجرای کار در قطعه‌های مختلف، پیمانکار و مشاور هر قطعه و... سایر اطلاعات مرتبط با پروژه به صورت متناوب به روز شده و برخط در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی اظهار کرد: بانک اطلاعاتی جامع و پیوسته‌ای برای اطلاعات طرح‌ها، پروژه‌ها، زیرپروژه‌ها و قراردادها ایجاد می‌شود که از آن انواع خروجی‌های مورد نظر مدیران ارشد و میانی، کارشناسان و علاقمندان قابل استخراج است.

نورزاد استخراج اطلاعات پروژه‌ها بر اساس فیلترهایی چون استان، ساختار سازمانی، اطلاعات قرادادی پیمانکاران و مشاوران اعم از قراردادهای اتمام‌یافته و جاری را از دیگر مزایای سامانه جامع مدیریت پروژه شرکت ساخت عنوان کرد و گفت: با استفاده از این سامانه ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه، فرآیند اجرای پروژه‌ها در هر زمان قابل دسترس است که این امر قوه نظارتی بر اجرای پروژه‌ها را نیز تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان خروجی‌هایی بر اساس اعتبارات مربوط به طرح‌ها و پروژه‌ها به تفکیک سال‌های مختلف و ردیف‌های مختلف بودجه و درصدهای پیشرفت پروژه ها و قراردادها و اطلاعات مربوط به کنترل احجام و سایر موارد مرتبط با یک پروژه زیرساختی حمل‌و نقل را به دست آورد.

مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشو با بیان اینکه بهره‌برداری از این سامانه گامی مهم در تحقق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است، اظهار داشت: جریان آزاد اطلاعات در پروژه‌های زیرساختی حمل‌و نقل و دسترسی عموم مردم به این اطلاعات سبب خواهد شد تا اجرای پروژه های راه، راه‌آهن و آزادراه در یک فرآیند شفاف صورت پذیرد که این امر به از میان رفتن موارد مبهم احداث یک پروژه خواهد انجامید.

نورزاد امکان دسترسی به درصد پیشرفت پروژه‌ها و قراردادها به صورت ماهیانه را از دیگر مزایای این سامانه دانست که بر اساس آن می‌توان به آسانی با شناسایی مشکل در روند اجرای یک پروژه و کندی کار، مسائل را حل کرد و به روند اجرا سرعت بخشید. /

نظر شما