شناسهٔ خبر: 163726 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

ورود سامانه جدید بارشی به کشور از فردا

باران بهاری کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور از فردا خبر داد و گفت: فردا در برخی نقاط شمال غرب و سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی انتظار بارش‌های پراکنده داریم.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه را توضیح داد و گفت: در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات شرقی البرز، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی امروز رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که در برخی نقاط موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: در ارتفاعات رشته کوه البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش‌ها به شکل برف و در نقاط مستعد به شکل تگرگ خواهد بود.

وی افزود: از بعد از ظهر روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی بعدی از سمت جنوب به کشور، بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز می‌شود و تا روزهای پایانی هفته در نمیه جنوبی کشور ادامه دارد.

به گفته گودرزی، فردا در برخی نقاط شمال غرب و سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی انتظار بارش‌های پراکنده داریم، همچنین فردا آب‌های خلیج فارس و تا پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سیب وزش بادهای شدید مواج و متلاطم پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با گاهی وزش باد دارد.

وی افزود: بیشینه دما نیز به ۱۹ درجه بالای صفر می‌رسد.