شناسهٔ خبر: 163791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر استاندار مرکزی از عوامل کاهش تصادفات برون‌شهری استان در ایام نوروز

جلسه استاندار مرکزی گفت: خوشبختانه تصادفات برون‌شهری محورهای استان مرکزی در طرح نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در جلسه‌ی شورای راهبری تصادفات استان با اشاره به کاهش محسوس تصادفات برون شهری در کشور و استان و تقدیر از دستگاه‌های فعال در این حوزه، اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال آمار فوت تصادفات برون شهری استان ۲۱ درصد کاهش یافته و آمار مجروحین نیز کاهشی است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات شورای راهبری تصادفات استان و تشکیل مستمر جلسات شورای ترافیک در شهرستان‌ها، افزود: دفتر فنی استانداری با حضور مدیران دستگاه‌ها مصوبات اجرا نشده یا ناقص را بررسی کند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تصادفات عمدتاً در محورهای فرعی به وقوع می‌پیوندد، گفت: در خصوص راه‌های فرعی دغدغه‌هایی وجود دارد که ناظر به رفتار رانندگان است و البته رفع نواقص برخی محورهایی که نیاز به نصب علائم دارند باید پیگیری شود.

مخلص‌الائمه همچنین با تأکید بر ساماندهی مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در محور اراک تا امامزاده محمد عابد (ع)، افزود: دستگاه‌های مربوطه با محوریت فرمانداری اراک کار را با فوریت دنبال کنند و منابع و امکانات لازم را به میدان بیاورند.

وی همچنین با اشاره به میانگین بالای سرعت در معابر شهری به‌عنوان عامل اصلی تصادفات درون‌شهری، افزود: حتی یک تصادف و یک مورد فوتی هم زیاد است لذا ضمن اینکه شهروندان باید رعایت لازم را داشته‌باشند، شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری اراک و ساوه با وجود اقدامات خوبی که در راستای نصب دوربین‌ها، ایجاد سرعتکاه‌ها و پل هوایی انجام شده باید کار را شتاب بدهند.

استاندار مرکزی همچنین با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی به‌منظور کاهش تصادفات، خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد ارتباط اطلاع‌رسانی با مردم از تبلیغات شهری است لذا نیاز است فرهنگ‌سازی ترافیک از این طریق به‌صورت مستمر دنبال شود.