شناسهٔ خبر: 163793 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی ۸۶۱ کیلومتر از محورهای خوزستان در سال ۱۴۰۲

بهسازی آسفالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: سال گذشته ۵۹۵ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی استان بهسازی و روکش آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد اظهار کرد: سال گذشته این اداره کل موفق به انجام عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۵۹۵ کیلومتر از محورهای شریانی و اصلی و بهسازی و روکش آسفالت ۲۶۶ کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی با مجموع اعتبار ۱۱.۳۰۰ میلیارد ریال در استان شد.

وی افزود: همچنین علی رغم افزایش هزینه های اجرای عملیات های خط کشی، سال گذشته با رشد ۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱، اجرای ۹۱۴۰ کیلومتر خط کشی با اعتباری بالغ بر ۱۶۴۵ میلیارد ریال در طول محورهای استان انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: علاوه بر این در مدت یاد شده، ۴۵ کیلومتر اجرای نیوجرسی، ۶۴ کیلومتر احداث روشنایی، نصب ۱۴۸۶۰۰ عدد بازتاب ایمنی، نصب ۷۵۵۰۰ تابلو علائم، ایجاد ۱۰۹ کیلومتر شیار لرزاننده و نصب ۱۳۸۶ متر مربع تابلو اطلاعاتی با اعتبار ۳۹۶۶ میلیارد ریال در استان خوزستان انجام شد.

جولانژاد ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ میزان راه روستایی احداث شده به طول ۱۸۰ کیلومتر رسید که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ساخت ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی افزایش ۶ درصدی را به همراه داشته است.