شناسهٔ خبر: 163817 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف ۳۵ هزار و ۹۱۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان دشتستان

رفع تصرف اراضی دولتی 69 هکتاری شهر برازجان فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان بوشهر از رفع تصرف فوری اراضی ملی شهرستان دشتستان به مساحت سی و پنج ‌هزار و ۹۱۰ متر مربع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، سرهنگ رضا جعفری فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار کرد: در ایام نوروز با هماهنگی با دادستان محترم شهرستان دشتستان و سایر دستگاه‌های نظارتی تعداد ۵۸ فقره به متراژ ۳۵ هزار و ۹۱۰ مترمربع به ارزش ۷۴۲ هزار میلیارد ریال در محله‌های ۶۹ هکتاری و بالای محله فرهنگ شهر دشتستان رفع تصرف شد. 

جعفری افزود: به همت یگان حفاظت اراضی استان بوشهر با تعداد ۵۸ فقره تصرف اراضی که بیشتر در ایام تعطیلات نوروزی اقدام به تصرف شده بود، برخورد قانونی صورت گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای افراد سودجو و زمین خواران نسبت به تعرض و تصرف در اراضی ملی و دولتی و سوء استفاده از بیت المال است، لیکن یگان حفاظت به‌صورت شبانه روزی و مستمر با بهره گیری از تجربیات سنوات گذشته و در راستای مأموریت سازمانی و ذاتی خود تمامی توان و ظرفیت موجود را در این راستا به کار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی بوشهر گفت: موضوع حفاظت از اراضی ملی تعطیلات ندارد و در طول سال و به‌ویژه در ایام تعطیلات با جدیدت انجام‌می‌شود. 

جعفری ادامه‌داد: در ایام تعطیلات نوروز در گشت‌های مشترک با همکاری سازمان بازرسی استان تعدادی از تصرفات جدید شناسایی و با هماهنگی با دستگاه قضایی بلافاصله نسبت به رفع تصرف و اعاده وضع به‌حالت سابق اقدام شد.

جعفری خاطر نشان کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ اطلاع دهند. 

وی تصریح‌کرد: یگان حفاظت اراضی با حمایت دستگاه قضائی هیچ مماشات با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای ، نتیجه غیر از تعقیب قضائی و محکومیت کیفری برای متصرفان و رفع تصرف نخواهد داشت.

جعفری در پایان اظهار کرد: حفاظت و حراست از اراضی ملی نیاز عزم و اراده جدی و همگانی بوده و انتظار می‌رود مردم نیز در این زمینه مشارکت لازم را داشته و در راستای حراست از این اراضی گام بردارند.