شناسهٔ خبر: 163853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

تردد نزدیک به ۱۰۵هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی

7a3e081c-8481-488b-bd72-608a8bc3fd9e.jpg در یک سال گذشته نزدیک به ۱۰۵هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در یک سال گذشته تعداد ورود ناوگان حامل کالای ترانزیتی از طریق پایانه‌های مرزی استان با ۶۷.۳۷ درصد افزایش نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، به ۵۵ هزار و ۶۹۶ دستگاه و خروج تعداد ناوگان حامل کالای ترانزیتی از پایانه‌های مرزی استان با ۱۵.۸۵ درصد افزایش به بیش از ۴۹ هزار دستگاه رسید.

دست نشان اظهار کرد: طی یکسال گذشته در مجموع ۱۵ هزار و ۹۵۶ دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پایانه مرزی بازرگان با بیش از ۲۰۳ هزار تردد، رتبه نخست تردد ناوگان باری را در بین سایر پایانه‌های مرزی استان طی یکسال گذشته داشته است، یادآور شد: در این مدت مجموع کامیون‌های حامل‌کالاهای وارداتی و صادراتی از پایانه‌های مرزی استان به بیش از ۴۳۵ هزار رسید که کامیون حامل کالاهای صادراتی ۲.۵۶ درصد رشد را نشان‌می‌دهد.

وی ادامه‌داد: همچنین در این مدت بیش از ۴ میلیون و ۶۹۶ هزار مسافر ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده‌اند که از نظر ورود مسافر ۳۶.۳۳ درصد افزایش و از نظر خروج مسافر نیز ۳۹.۸۳ درصد افزایش داشته است.