شناسهٔ خبر: 163875 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب

رگبار کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب کشور از تداوم بارش‌ها و وقوع سیلاب در برخی از استان‌ها طی روزهای آینده خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز بارش در استان‌های جنوبی کشور شامل استان‌های بوشهر، فارس، جنوب و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز به شکل رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا سامانه بارشی تقویت می‌شود و بارش ها در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، اصفهان، خوزستان، جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز تداوم دارد. گستره بارش ها در روز چهارشنبه نیز شامل استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد، خراسان جنوبی است.

رفیعی گفت: شدت بارش ها برای امروز و فردا مربوط به استان های سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان است. سه‌شنبه استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر هشدار قرمز برای بارش دارند که این وضعیت سبب سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سرریز شدن سدها، انسداد راه‌ها، اختلال جدی در سفرهای شهری و بین‌شهری و خسارت به محصولات زراعی خواهد شد.

به گفته وی، چهارشنبه نیز هشدار قرمز بارش مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرر مرکزی بارش پراکنده رخ می دهد از وزش باد شدید در نوار شرقی کشور برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه خبر داد.

وی افزود: امروز خلیج فارس و سه شنبه تا پنجشنبه نیز خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی همراه با افزایش ارتفاع موج پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد است. کمینه دمای امروز پایتخت ۱۲ درجه بالای صفر ثبت شد و بیشینه دمای به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد.