به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی حکامی قاسمی، مدیرکل راه آهن شرق در بازدید از منطقه تل حمید گفت: پروژه بهسازی بلاک تل حمید-رباط پشت بادام به طول ۱۰ کیلومتر با انجام عملیات سرند و تعویض حداقل ۳۰ درصد از تراورس و ادوات خطی آن به علت فرسودگی و شکستگی در منطقه ماسه گیر و ایجاد تلههای رسوب گیر ماسه برای جلوگیری از ورود مجدد ماسهها در خط آغاز شده است.
وی یادآور شد: هدف از اجرای این عملیات، بهبود کیفیت روسازی خط و کاهش توقف قطارها، افزایش سرعت و افزایش ایمنی سیر قطارهای مسافری و باری در این محور است.
مدیرکل راه آهن شرق خاطر نشان کرد: با تکمیل این عملیات بهسازی، تقلیل سرعت بلند مدت، حذف و سرعت سیر قطارهای مسافری از ۶۰ کیلومتر در ساعت به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.