به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید بهادری، سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق اظهار کرد: راه آهن صنعتی است که در هرجا توسعه پیدا کند آیتمهای دیگری نیز وارد میشود که برای مردم خدمات بیشتری را میتوانند ارائه دهند.
بهادری اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغههای سیستان و بلوچستان موضوع بیکاری است که باعث شده افراد به سمت مشاغل کاذب روی آورند و این یک آفت برای اجتماع به شمار میرود، از این رو باید تمامی دستگاههای دولتی مشکلات این استان را مشخص و در راستای رفع آن گام بردارند؛ چرا که اگر اشتغال ایجاد کنیم بسیاری از معضلات اجتماعی از بین میرود و شاهد رشد روزافزون و توسعه خواهیم بود.
وی افزود: اولین گزینهای که باعث رشد منطقه میشود صنعت است، همه دستگاههای استان باید کنار راه آهن باشند و حمل و نقل را از این طریق انجام دهند تا این صنعت توسعه پیدا کند.
سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: اگر در زمینه جابه جایی مسافر و حمل بار از حداکثر ظرفیت راه آهن در سیستان و بلوچستان استفاده شود سبب توسعه و اشتغال میشود.
وی بیان کرد: امروز در کل کشور حمل و نقل مسافر برای راه آهن هزینه زیادی دارد و باید از محل حمل بار هزینههای مسافری تأمین شود؛ اما در سیستان و بلوچستان، هزینههای مسافری تأمین نشده و از محل سایر درآمدهای استانها تأمین میشود، در صورتی که این خطه از کشور بیشترین حمل و نقل را داشته؛ اما متأسفانه سهم راه آهن تنها ۲ درصد است.
سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق اظهار کرد: روزانه حدود ۱۹۰ کامیون حامل بنزین و گازوئیل در مسیر خاش و زاهدان تردد میکنند در صورتی که میتوانند از راه آهن استفاده کنند، در این زمینه میطلبد مقام عالی استان یعنی استاندار سیستان و بلوچستان دستور دهد تمام دستگاهها پای کار بیایند و از ظرفیت راه آهن برای حمل بار استفاده کنند.