شناسهٔ خبر: 163980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

براساس ارزیابی انجام شده در سال ۱۴۰۲؛

استان قم رتبه نخست کشوری در پاسخگویی به استعلامات نوعیت زمین را کسب کرد

حسن اسحاق معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی قم معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: استان قم در خصوص پاسخگویی به استعلامات در پنجره واحد مدیریت زمین بهترین عملکرد را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، سید حسن اسحاق معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: کمیسیون ماده ۱۲، نوع زمین و تشخیص عمران و احیا را تعیین می‌کند. تعیین نوع زمین به این معنا است زمین مورد نظر بایر، دایر یا موات است.

وی افزود: واحد کمیسیون ماده ۱۲ این اداره کل مطابق با دستورالعمل ابلاغی، در خصوص تعیین نوعیت زمین به درخواست‌ها و مکاتبات اشخاص و سازمان‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم توضیح داد: این مکاتبات در قالب استعلام تشخیص و تعیین نوعیت زمین به این اداره کل ارجاع می‌شود و کارشناسان این حوزه پس از انجام بررسی‌های لازم، نسبت به تعیین نوعیت زمین اظهار نظر خواهند کرد.

اسحاق در پایان گفت: براساس آخرین گزارش سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، استان قم با نرخ پاسخ‌گویی حدود ۹۶ درصد و میانگین زمان پاسخ‌گویی کمتر از ۸ روز، موفق به کسب رتبه نخست در بین استان‌های کشور شده‌است.