شناسهٔ خبر: 164033 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد؛

جزئیات بارندگی‌های شدید در کرمان

بارندگی مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی و انجام اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از خسارات، از احتمال وقوع سیلاب در مناطق جنوبی استان خبر داد.

محسن عراقی‌زاده مدیرکل هواشناسی استان کرمان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص شرایط جوی این استان گفت: شرایط جوی در استان کرمان، طبق هشدارهای صادر شده از چند روز قبل، با بارندگی‌های شدیدی همراه شده و بیشتر تمرکز سامانه بارشی حاضر در استان، روی مناطق جنوبی این استان است.

وی در ادامه توضیح داد: البته این سامانه در کل استان فعالیت دارد و در مناطق شمالی شاهد بارش‌های پراکنده‌ایم.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان در خصوص احتمال جاری‌شدن سیلاب نیز تصریح کرد: باتوجه‌ به این که بارندگی‌ها از صبح امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) آغاز شده، گزارش‌ها نشان می‌دهد در برخی مناطق بارش‌ها در حد سیل است و با توجه‌ به این موضوع، احتمال وقوع سیلاب در مناطق جنوبی استان وجود دارد.

عراقی‌زاده در ادامه اظهار کرد: باتوجه‌ به پیش‌بینی‌های مطلوب اداره کل هواشناسی کرمان، از روز شنبه هشدارهای مربوط صادر و اطلاع‌رسانی به مقامات انجام شد و در روز یکشنبه نیز جلسه شورای اداری استان برگزار شد و این اداره کل در جلسه مذکور گزارشی پیش‌بینی‌های هواشناسی را ارائه کرد.

وی ادامه داد: طی این جلسه، استاندار کرمان نیز وظایف لازم را به دستگاه‌های مجری ابلاغ کرد و همین موضوع منجر به آن شد که آمادگی‌های لازم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی وجود داشته باشد و همه دستگاه‌های مربوطه برای به حداقل رساندن آسیب‌ها پای کارند.

بارندگی تجمعی در روز سه‌شنبه تا حدود ۸۰ میلی‌متر

مدیرکل هواشناسی استان کرمان در خصوص پیش‌بینی فعالیت این سامانه بارشی نیز توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود که فعالیت این سامانه تا پایان روز چهارشنبه در استان‌های جنوبی ادامه داشته باشد و از روز پنج‌شنبه شدت سامانه کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که گزارش‌های پیش‌بینی نشان می‌دهند که بارندگی تجمعی در روز سه‌شنبه تا حدود ۸۰ میلیمتر و روز چهارشنبه تا حدود ۳۰ میلیمتر در استان صورت خواهد گرفت.