شناسهٔ خبر: 16411 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر فنی و بررسی طرح‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها خبر داد:

همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در احداث پل مرزی آستاراچای/ گامی به سوی تکمیل محور ریلی آستارا - آستارا

نصب سوزن ریل مدیرکل دفتر فنی و بررسی طرح‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: با برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، هیاتی از سوی دو کشور به منظور تکمیل محور ریلی آستارا (ایران)- آستارا (آذربایجان) وارد مذاکره شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از  شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محسن نوروزی گفت: با توجه به برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فی مابین جمهوری اسلامی ایران  و جمهوری آذربایجان در آذرماه، به منظور مذاکرات کارشناسی در بخش کمیته حمل و نقل ریلی نمایندگان دو کشور با هدف تکمیل محور آستارا (ایران)- آستارا(آذربایجان) و احداث یک دهانه پل ریلی بر روی رودخانه مرزی و بین‌المللی آستاراچای وارد مذاکره شدند.

وی افزود: با توجه به برگزاری این جلسه مقرر شد تا هماهنگی‌های لازم به منظور اعزام هیاتی از سوی دو طرف با هدف تعیین مختصات مرکز و چهار گوشه پل آستاراچای و قطعی کردن محدوده آن با در نظرگرفتن ملاحظات مرزی  صورت گیرد.

نوروزی این نشست را مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد:  راه‌آهن آستارای جمهوری آذربایجان تا نقطه صفر مرزی ادامه می یابد و به دنبال ایجاد پایانه مرزی در آستارای ایران، پلی ریلی به صورت استاندارد بر روی رودخانه مرزی و با سهم مشترک ۵۰ درصد برای هر دو کشور احداث می شود.

مدیرکل دفتر فنی و بررسی طرح های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها خاطرنشان کرد: مطالعات مرحله اول سازه‌ای پل از سوی طرف ایرانی انجام و دهانه بندی ۳ دهانه به طول ۷/۲۶ متر با عرشه پیش تنیده و دال بتونی از سوی طرف آذربایجانی تایید شد.

وی در انتها یادآور شد: متخصصین مسئول دارای صلاحیت دولتی و نیروهای مرزبانی هر دو طرف هفته گذشته در محل پروژه حاضر شدند و تصمیماتی در خصوص تعیین مختصات نقطه صفر مرزی اتخاذ شد و دیدار بعدی به منظور مذاکرات در خصوص نحوه احداث پل و تکمیل مطالعات به هفته آینده موکول شد./

برچسب‌ها:

نظر شما