شناسهٔ خبر: 164139 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اعلام کرد؛

حمل ۴۲ میلیون تن کالا به وسیله ناوگان باربری جاده‌ای استان کرمان با ۱۵درصد رشد

حمل 42 ميليون تن كالا  بوسيله ناوگان باربري جاده اي استان با 15درصد رشد سرپرست راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان گفت: حمل ونقل کالا توسط ناوگان باربری جاده‌ای از مبدا شهرستان‌های سراسر استان به نقاط مختلف کشور در یک سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ از رشد ۱۵ درصدی برخوردار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به حمل ۴۲ میلیون تن در یکسال گذشته گفت: حدود ۲ میلیون برگ بارنامه طی یک سال گذشته توسط شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالای داخل استان صادر شده و بیشترین آن مواد معدنی بوده که به مقاصد استان های هرمزگان، یزد، اصفهان، خوزستان و سیستان و بلوچستان حمل شده است.

عبداللهی اظهار کرد: عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی، کنستانتره سنگ آهن، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون، کامیونت و تریلر، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: در استان کرمان ۴ پایانه باربری به عنوان مراکز اصلی توزیع بار استان فعالیت می کنند که در این راستا بیش از ۲۰ هزار راننده حرفه ای بوسیله حدود ۲۳ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل باری تحت نظارت عالیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان کار حمل و نقل کالای استان را عهده دارند.

عبداللهی یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد از انواع حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی کشور ما را حمل و نقل جاده ای انجام می دهد و یکی از شاخص های توسعه اقتصادی رشد حمل و نقل بویژه حمل و نقل کالا است که آمار ۱۵ درصدی افزایش حمل و نقل سال گذشته کالا، می تواند دلیلی بر توسعه اقتصاد ما باشد.