شناسهٔ خبر: 164208 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جلفا در آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا-سیه رود

آذربایجان شرقی رئیس اداره راهداری حمل و نقل جاده ای شهرستان جلفا از اجرای عملیات عمرانی برای حذف پیچ‌های خطرناک در محور جلفا-سیه رود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی ایوب کنگری؛ رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای جلفا گفت: عملیات عمرانی حذف پیچ های خطرناک جاده سیه رود به دلیل شیب تند، عدم وجود دید کافی برای رانندگان و قرارگیری در میانه پرتگاه و تپه خاکی یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان جلفا می باشد که با تخصیص اعتبار ۲ پیچ ۹۰ درجه سیه رود جهت تردد ایمن و بهبود مسیر توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جلفا شروع شده و استمرار دارد.     

وی افزود: در این عملیات احداث یک دستگاه پل با لوله‌های بتنی ۶ متری، تعریض دو دستگاه پل با باکس بتنی، ترانشه برداری و خاکریزی به ارتفاع ۴ متر و عرض ۱۱ متر بطول ۵۰۰ متر از جمله اقداماتی است که در اجرای این پروژه صورت گرفته است.                                          

کنگری ادامه داد : بر اساس تفاهمنامه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی با سازمان منطقه آزاد ارس مقرر گردیده عملیات اجرایی پروژه توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جلفا آغاز و تا پایان موعد مقرر (تیرماه ۱۴۰۳) به بهره برداری برسد.                  

گفتنی است محدوده منفصل نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس در ۶۵ کیلومتری شرق جلفا قرار گرفته و تنها مرز زمینی ایران با ارمنستان و اوراسیا می باشد و از اهمیت بالایی در تعاملات اقتصادی و سیاسی بین دو کشور برخوردار است