شناسهٔ خبر: 164256 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی مطرح کرد؛

ادامه وضعیت نارنجی هواشناسی در ۳ استان

باران هوای ابری رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه وضعیت هشدار نارنجی در ۳ استان کشور به دلیل شدت بارش‌ها خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه و روزهای آتی را تشریح کرد و گفت: امروز در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد که در برخی مواقع با وزش باد شدید نیز همراه است.

وی ادامه داد: برای روز جمعه نیز در ساعات بعد از ظهر، در برخی از استان‌های شمال غرب، برخی از مناطق مرکزی، استان‌های دامنه زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی و شمال استان فارس نیز همین شرایط جوی را خواهیم داشت‌.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: روز شنبه نیز مجددا در استان اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی و همین طور غرب سواحل دریای خزر بارندگی خواهیم داشت.

وی افزود: علاوه بر این ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال هرمزگان، شمال و شرق استان فارس، ارتفاعات کرمان و مناطقی از استان اصفهان و یزد نیز بارندگی را تجربه خواهند کرد. از روز یکشنبه بعد از ظهر نیز سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد.

رفیعی در ادامه افزود: با توجه به شدت بارش‌ها امروز در نیمه جنوبی استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی استان هرمزگان نیز شامل هشدار نارنجی هواشناسی خواهد بود.

وی در خصوص مخاطرات جوی موجود در استان‌های جنوبی نیز گفت: این هشدار مخاطراتی از قبیل جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی راه‌ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی و خسارت به محصولات کشاورزی را به همراه خواهد داشت.

رفیعی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: شرایط جوی در پایتخت با آسمانی صاف تا کمی ابری همراه خواهد بود و وزش باد نیز در برخی مواقع رخ خواهد داد. بیشینه دما در تهران به ۲۵ درجه بالای صفر و کمینه به ۱۴ درجه می‌رسد و این دما برای فردا به ۱۶ یا ۱۷ درجه خواهد رسید.