شناسهٔ خبر: 164297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط رییس اداره ایمنی و ترافیک استان صورت پذیرفت؛

تشریح عملکرد اداره ایمنی و ترافیک خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲

حیدری رییس اداره ایمنی و ترافیک خراسان جنوبی.jpg رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی به تشریح عملکرد این اداره درسال ۱۴۰۲ پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (خراسان جنوبی)، هادی حیدری رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ضمن اشاره به انجام عملیات راهداری که در راستای ارتقای ایمنی جاده ها صورت گرفته در تشریح عملکرد این اداره طی سال گذشته اظهار داشت: تعیین و ارائه طرح برای مناطق دارای اولویت ارتقای ایمنی ویژه کاربران آسیب پذیر در ۲۰۰ مقطع صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: اجرای طرحهای آگاهی بخشی و اصلاح رفتارهای ترافیکی کاربران جاده ای نیز با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیون ریال صورت گرفته است.

حیدری افزود: آشکارسازی وسایل نقلیه هدف برای ۶۰۰۰ دستگاه انواع تریلی ، کامیون ، کامیونت ، وانت بار و ... با اعتباری بالغ بر ۸۰۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

آموزش ایمنی ۵۰۰۰ دانش آموز و ۳۰۰۰ روستایی

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در رابطه با ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راهها گفت: در ۱۰۰ مدرسه و برای ۵۰۰۰ دانش آموز کلاس های آموزش ایمنی و نحوه تردد با اهدای جوایز, توزیع کتابچه جهت آموزش فرهنگ ترافیک، دانش آموزان مدارس حاشیه راهها به تعداد ۱۵۰۰ عدد و همچنین ایمن سازی فیزیکی شش مدرسه حاشیه راهها صورت گرفت.

وی ادامه داد: برای ۳۰۰۰ نفر شامل؛ راکبان موتور سیکلت، رانندگان وانت بارها و ادوات کشاورزی کلاس های آموزشی به همراه اهدای تجهیزات ایمنی به آنان و چاپ و توزیع بروشور ، بنر و برچسب با هدف ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر برگزار شده است.

صدور بیش از ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی همچنین با بیان این که ۴۸ مورد بازدید از مراکز معاینه فنی در سطح استان توسط کارشناسان این اداره صورت گرفته توضیح داد: تعداد ۲۵۶۵۴ فقره کارت معاینه فنی در مراکز مذکور ویژه وسایل نقلیه سنگین نیز صادر شده است.

وی در ادامه به دستگاه های توزین اشاره کرد و گفت: ۱۱ دستگاه باسکول های ثابت و سیار تعمیر و کالیبراسیون ۲۲ دستگاه نیز انجام شده, همچنین اعمال قانون اضافه تناژ(۳۱۰۱ مورد) با رشد ۷۳ درصدی انجام شده است.

حیدری یادآور شد؛ تعداد پروانه عبور صادر شده نیز ۱۵۲۴ فقره بوده که ۲۳ درصد رشد نشان می دهد.

لازم به ذکر است تعداد جلسات برگزار شده کمیسیون ایمنی راه های استان ۱۳ جلسه بوده است.