شناسهٔ خبر: 164368 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد ۴۰ درصدی حمل بار در راه‌آهن لرستان

راه آهن لرستان مدیرکل راه‌آهن لرستان با بیان این که با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، مدت خواب قطارها از ۳ ساعت به یک ساعت کاهش‌یافته و خستگی مأمورین سیر و حرکت هم کمتر شده است، گفت: میزان بارگیری کالا ۴۰ درصد و میزان جابه‌جایی مسافران بین‌شهری ۵ درصد در این راه‌آهن و در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت رحمت نژاد، مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: پیرو تأکید مدیرعامل راه‌آهن بر افزایش سرعت بازرگانی، اقدامات زیادی در این منطقه انجام شده است.

وی در ادامه گفت: ترمزدار کردن قطارها باعث شده مانور قطارها کمتر شود و در ایستگاه‌های مهم و تشکیلاتی مبادله قطار سریع‌تر انجام شود.

 مدیرکل راه‌آهن لرستان اظهار کرد: جلوگیری از توقف اضافه واگن‌ها اقدام دیگری است که انجام می‌شود و بر این مبنا اعزام قطارها به ترتیب توقف بیشتر، انجام می‌شود.

رحمت نژاد با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر، موجب سیر روان قطارهای باری و تلاقی کمتر قطارهای باری و مسافری شده گفت: اعزام قطارهای برنامه‌ای طبق اولویتی که اداره کل سیر و حرکت تعیین می‌کند انجام می‌شود و این موضوع باعث شده مدت خواب قطارها از ۳ ساعت به یک ساعت کاهش‌یافته و خستگی مأمورین سیر و حرکت هم کمتر شود.

به گفته مدیرکل راه‌آهن لرستان، اعزام واگن‌های رسوبی طبق تاریخ بارنامه یکی از عوامل افزایش سرعت بازرگانی است که در این منطقه انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن لرستان با تشریح اقدامات این اداره کل در سال گذشته گفت: ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا در سال گذشته از ایستگاه‌های ریلی لرستان بارگیری و ارسال شد که نسبت به سال قبل از آن ۴۰ درصد رشد داشته و این در حالی است که میزان بارگیری کالا در راه‌آهن لرستان طی سال ۱۴۰۱ مقدار ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن بوده است.

وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ میزان حمل بار بر مبنای تن کیلومتر مبدأ - مقصد ۲۱۳ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۴۸ بود که نسبت به ۱۴۶ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۷۸ تن کیلومتر سال ۱۴۰۱ رشد ۴۶ درصدی داشته است.

رحمت نژاد بیان کرد: پارسال ۹۸ هزار و ۳۴۵ مسافر قطارهای بین‌شهری از طریق راه‌آهن لرستان جابه‌جا شدند که در مقایسه با ۹۳ هزار و ۶۹۶ نفر سال ۱۴۰۱ حدود پنج درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین تعداد مسافر جابه‌جا شده در بخش قطارهای حومه‌ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۱۰ درصدی داشته است.