شناسهٔ خبر: 16442 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

آلودگی هوا به خاطر شرایط اقلیمی خاص تهران است/ باید جلوی افزایش جمعیت در تهران و دشت تهران را بگيريم

محمد باقر قالیباف شهردار تهران گفت: آلودگی باعث صدمه جدی به مردم می‌شود لذا معتقدم باید از افزایش جمعیت نه تنها در شهر تهران که در دشت تهران جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران امروز ۱۴ دی‌ماه در نشست فوق‌العاده شورای‌عالی معماری و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: در زمستان‌ها شرایط اقلیمی کشور و شهر تهران به گونه‌ای است که سکون هوا را داریم و هوا مانند دو سه روز گذشته راکد می‌شود.

شهردار تهران افزود: متاسفانه منبع تولید آلاینده‌های ما به شدت زیاد است که در این رابطه مفصل در برنامه تلویزیونی توضیحات لازم را ارایه کردم. همچنین آلودگی باعث صدمه جدی به مردم می‌شود لذا معتقدم باید از افزایش جمعیت نه تنها در شهر تهران که در دشت تهران جلوگیری کنیم.

قالیباف ادامه داد: وقتی هوا آلوده می‌شود بر همه مناطق تاثیر می‌گذارد و این نشان می‌دهد که آلودگی هوا بحثی عمومی است. وقتی در دشت تهران ۲۲ درصد جمعیت کشور را در  ۱.۵ درصد خاک ایران مستقر می‌کنیم باید بپذیریم که این آلودگی در شهرها را ایجاد می‌کند بنابراین اگر بخواهیم با این وضعیت مبارزه کنیم باید منبع تولید آلودگی را از بین ببریم و همه مباحث نیز روی این موضوع متمرکز می‌شوند.

وی تاکید کرد: موضوع آلودگی با قوانین موجود و با امکانات فعلی قابل حل است اگر مدیریت درست و همکاری خوبی صورت بگیرد.

قالیباف در پایان گفت: طبیعتا کار مطالعه شده و طرح مدونی نیز برای ساماندهی به وضعیت آلودگی هوای تهران وجود دارد. معتقدم اگر تصمیم و اراده ای وجود داشته باشد حتما طرح مدون را ارایه خواهیم داد. /

نظر شما