شناسهٔ خبر: 164432 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۷ میلیون تن کالا در بندر امام(ره) تخلیه و بارگیری شد

گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام کرد: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، طی ۱۲ ماهه سال گذشته با ۸ درصد رشد به بیش از ۴۷ میلیون و ۵۱۶ هزار تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو از تخلیه و بارگیری بیش از ۴۷ میلیون تن کالا در بندر امام در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با اتخاذ تمهیدات مناسبت و فراهم ساختن زمینه مساعد به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در بازه زمانی مذکور از ۹۶۳ هزار و ۲۰۶ تن به بیش از  ۳ میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

گرایلو همچنین در خصوص عملکرد این بندر در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای معدنی و شیمیایی گفت: این میزان کالا از ۸ میلیون و ۵۹۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۹ میلیون و ۷۹۲ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید که حاکی از رشد ۱۴ درصدی است.

وی تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۲۱ میلیون تن اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از ۲۱ درصد رشد برخوردار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه بیش از ۲۲ میلیون و ۳۱۶ هزار تن صادرات کالا در سال ۱۴۰۲ در این مجتمع بزرگ بندری انجام شده است، از رشد ۹,۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

گرایلو خاطر نشان کرد: رویه گمرکی کابوتاژ نیز طی ۱۲ ماه گذشته نیز با ۶ درصد رشد از ۳ میلیون  ۵۸۹ هزار تن به ۳ میلیون ۷۹۷  هزار تن رسید.