شناسهٔ خبر: 164461 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۳۴ میلیون و۹۰ هزار تردد خودرو از محورهای آذربایجان شرقی در فروردین

تردد رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از تردد بیش از ۳۴ میلیون و ۹۰ هزار خودرو طی فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در محورهای مختلف استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی حسین بلوکی؛ رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از ۹۸ دستگاه تردد  شمار آنلاین در محورهای مختلف استان این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

بلوکی گفت: از کل تردد ثبت شده ۱۰ درصد مربوط به وسایل‌نقلیه سنگین و ۹۰ درصد مربوط به وسایل‌نقلیه سبک بوده است.

وی ادامه‌داد: در این مدت تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان برابر با ۲ میلیون و ۵۳ هزار و تعداد وسیله نقلیه خروجی نیز برابر با یک میلیون و ۹۹۰ هزار دستگاه خودرو بوده است که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل در آمار ورودی افزایش ۱۳ درصدی و در آمار خروجی افزایش ۹ درصدی را نشان می‌دهند.

بلوکی پر ترددترین محورهای استان در این بازه زمانی را به‌ترتیب محور رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهید کسایی (باسمنج - تبریز) و (تبریز- باسمنج)، محور رفت و برگشت ایلخچی - تبریز، محور رفت و برگشت تبریز -صوفیان، محور رفت و برگشت آذرشهر - ایلخچی و محور رفت و برگشت آزاد راه تبریز - زنجان (بستان‌آباد -عو ارضی تبریز) برشمرد.