شناسهٔ خبر: 164467 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی مطرح کرد؛

پیش‌بینی افزایش بارش‌ها از فردا

باران کارشناس هواشناسی از احتمال افزایش بارش‌ها از روز سه‌شنبه در مناطق غربی، مرکزی و همچنین بخش‌هایی از شرق کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آب و هوا و وضعیت جوی امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه را اعلام کرد و گفت: امروز و فردا در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌های از مرکز و همین طور مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور بارندگی خواهیم داشت. استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز مرکزی نیز دارای بارش خواهند بود. ضمن این که عمده بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

وی ادامه داد: در برخی نقاط نیز گرد و خاک ایجاد خواهد شد و در مناطق مستعد هم شاهد بارش تگرگ خواهیم بود.

رفیعی در ادامه توضیح داد: برای روز سه‌شنبه نیز شاهد افزایش بارش‌ها خواهیم بود و گستردگی بارش‌ها علاوه بر این مناطق، شمال شرق کشور را نیز دربر می گیرد. در روز چهارشنبه نیز بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور تضعیف ‌می‌شود، اما همچنان در دیگر نقاطی که اشاره شد و همچنین در سیستان و بلوچستان و مناطقی از هرمزگان نیز بارندگی خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: سامانه بارشی موجود در کشور در روز پنجشنبه نیز شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را در بر خواهد گرفت.

وی افزود: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش نسبی دما برای نوار شمالی پیش‌بینی ‌می‌شود و آب‌های دریای خزر نیز در این روزها متلاطم خواهد شد.

رفیعی در ادامه تاکید کرد: بارش‌هایی که در بیشتر مناطق کشور وجود خواهد داشت، شامل هشدار هواشناسی سطح زرد خواهد بود که در این خصوص باید آگاهی و اقدامات لازم انجام شود؛ چرا که احتمال وقوع خسارات در برخی نقاط وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی گفت: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان،‌مرکزی، ایلام، لرستان، قم، قزوین، البرز، تهران، کهگلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شرق استان فارس، دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های سمنان، کرمان، مازندران و گیلان احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، بارش تگرگ، کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها وجود دارد. همچنین احتمال خسارت به نهال‌ها، درخت‌ها و محصولات زراعی و باغی نیز وجود دارد و باغداران و کشاورزان باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: برای تهران امروز آسمانی ابری تا نیمه ابری و با احتمال افزایش تدریجی ابر در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی ‌می‌شود. علاوه بر این احتمال وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق نیز وجود دارد. بیشینه دمای تهران امروز ۲۹ درجه پیش‌بینی ‌می‌شود و کمینه دما نیز به ۱۶ درجه سانتیگراد رسید. همچنین کمینه دما برای فردا نیز ۱۷ درجه پیش‌بینی ‌می‌شود.