شناسهٔ خبر: 164475 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴۲۹ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در شهر کرمان واگذار شد

کرمان مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان از واگذاری ۲۸۳ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و ۱۱۶ قطعه به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر محی‌آباد و همچنین ۴۲۹ قطعه در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ با حضور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، امام جمعه شهر محی‌آباد، فرماندار شهرستان کرمان، محمدی مدیر کل بنیاد مسکن، ارشادی معاون مسکن و ساختمان، مدیران کل، روسا، کارشناسان مربوطه و همچنین مردم شهرهای کرمان و  محی‌آباد قرعه کشی طرح‌های جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن صورت گرفت.

رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در ابتدای این آیین از کارکنان و همکاران خود در مجموعه راه و شهرسازی که موجب برگزاری چندین مراسم قرعه کشی در زمینه واگذاری قطعاتی در زمینه نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شدند تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن اشاره به حرکت در راستای تحقق وعده مسکن در دولت مردمی گفت: یکی از اولویت‌های اصلی نیز خانه‌دار شدن زوج‌های جوان است و بر همین اساس آیین‌های قرعه کشی در چند شهر و شهرستان‌های استان تاکنون برگزار شده و قطعاتی در تمامی شهرستان‌های شمال استان در جهت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واگذار شده که امروز هم شاهد واگذاری ۲۸۳ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و ۱۱۶ قطعه به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر محی‌آباد و همچنین ۴۲۹ قطعه در شهر کرمان هستیم.

حافظی گفت: امروز شاهد این هستیم از نظر آموزش، بهداشت و امید به زندگی به قدری شاخص‌ها در نظام ارتقا پیدا کرده که دولت نه‌تنها در زمینه زیرساخت‌ها و خدمات عمومی ارتقا یافته؛ بلکه اکنون زیرساخت‌های تأمین مسکن را برای طرح فرزندآوری تأمین می‌کند.

 وی افزود: امروز برای اجرای قانون جوانی جمعیت در کشور حدود ۱۰۱ هزار واجد شرایط شناسایی شده که تاکنون برای ۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر از واجدان شرایط زمین تأمین و به این افراد تخصیص‌یافته است و این جشن و همچنین دیگر پویش‌های مختلف از قبیل (غدیر تا قربان)، (پیامبر رحمت) و (خانواده مهدوی) که در سراسر کشور برگزار شد به همین مناسبت برگزار شده است و استان کرمان هم با برگزاری این پویش‌ها تاکنون بیش از ۱۹۳۶ قطعه زمین تخصیص و ۵۳۲ قطعه در شمال استان کرمان به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در پایان با اشاره به نگرانی مردم شهر محی‌آباد در زمینه اختصاص اولویت‌های واگذاری زمین‌های این شهر گفت: ابتدا اختصاص زمین برای متقاضیان بومی در شهر محی‌آباد و سپس متقاضیان شهر کرمان است.