شناسهٔ خبر: 164509 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارائه خدمات به کاربران جاده ای انجام شد؛

افزایش ۴۱ درصدی پاسخگویی به تماس‌های مردمی با مرکز مدیریت راه‌های استان قم

خبر رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم مطرح کرد: طی سال ۱۴۰۲بالغ بر ۲۳هزار و۲۲۰ تماس حاصله با مرکز مدیریت راههای استان پاسخ داده شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ (۱۶ هزار و ۴۶۵ تماس)، بیش از ۴۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان قم، حمید سالاری رئیس مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل، از افزایش ۴۱ درصدی پاسخگویی به تماس‌های مردمی حاصله با مرکز مدیریت راه‌های استان قم خبر داد.

وی در تکمیل خبر فوق افزود: از مجموع ۲۴ هزار و ۱۸۹ تماس مردمی حاصله با مرکز مدیریت راه‌های استان قم طی سال ۱۴۰۲، افزون بر ۲۳ هزار و ۲۲۰ تماس، توسط کارشناسان این مرکز پاسخ داده شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، بیش از ۴۱ درصد افزایش داشته است.

سالاری اضافه کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲ مرکز مدیریت راه‌های استان قم با ثبت بیش از ۴۶۶۰ شکایت در زمره پنج استان نخست کشور طی اسفند ماه ۱۴۰۲ بوده است.

وی در ادامه با ارائه آماری تحلیلی به جمع بندی شکایات ثبت شده در سامانه سوانح و حوادث جاده‌ای این اداره کل پرداخت و گفت: بیشترین سهم از شکایات ثبت شده با ۶۳ درصد کل تماس‌ها متعلق به گلایه مندی و شکایت کاربران از وضعیت راه‌ها بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم افزود: ۲۱ درصد از تماس‌های مردمی نیز مرتبط با گزارش تصادفات و حوادث جاده‌ای به وقوع پیوسته در سطح راه‌های برون‌شهری استان بوده است.

سالاری ۱۶ درصد باقیمانده از تماس‌ها را در حوزه حمل‌ونقل عمومی (کالا و مسافر)، اخذ عوارض و... دانست و گفت: انتقاد از اماکن خدماتی - رفاهی بین راهی، ناوگان امداد خودرو، و سؤالات مرتبط با شرایط جوی و... از دیگر موارد موضوعه در تماس‌های مردمی با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان قم بوده است.

وی در پایان یادآور شد: سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در تمامی اوقات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی هم‌وطنان عزیز است.