شناسهٔ خبر: 164531 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان ها در سال ۱۴۰۳؛

وضعیت ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه استان خراسان رضوی بررسی شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی وضعیت ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه استان خراسان رضوی در اولین جلسه کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان‌ها در سال جدید بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی و دبیر کارگروه در حاشیه اولین جلسه کارگروه استانی پایش ایمنی ساختمان‌ها به ریاست جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان گفت: این جلسه با محوریت ارائه دریافت نتایج مصوبات جلسات قبل به تفکیک دستگاه‌ها با راهبری اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان دبیرخانه کارگروه برگزار شد.

وی با تاکید بر حساسیت موضوع ساختمان‌های ناایمن و شرایط روانی جامعه و نگرانی‌های مردم مبنی بر خطرآفرین بودن این ساختمان‌ها افزود: با هماهنگی دستگاه قضائی مبنی بر رسیدگی به وضعیت موجود این ساختمان‌ها در سطح استان، کارشناسان برای بررسی تکلیف شدند و برنامه‌ریزی‌های دقیق نسبت به شناسایی صورت پذیرفت.

داعی از تداوم روند بررسی ساختمان‌های ناایمن در سطح استان به‌ویژه شهرهای مشهد، سبزوار و نیشابور خبر داد و گفت: به طور جدی در این زمینه پای کار هستیم و موضوعات و کاستی‌های احتمالی را رصد می‌کنیم تا انشا الله نگرانی‌های مردم در این خصوص کاهش پیدا کند.

بر اساس اعلام اطلاع‌رسانی استانداری خراسان رضوی، داعی گفت: استان خراسان رضوی از دو منظر ایمنی در برابر حریق و ایمنی سازه‌ای در خصوص رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن در حال بررسی است و این ساختمان‌ها از جهت کاربری و نوع کاربری طبقه‌بندی می‌شوند و به مالکان حقیقی و حقوقی ساختمان‌های نا ایمن تذکر کتبی داده خواهد شد تا نسبت به ایمن سازی اقدامات لازم را انجام دهند و قطعاً در این زمینه نظارت‌های ویژه انجام می‌شود.

در ادامه داعی با استناد به آمار اعلام شده گفت: در مشهد هزار و ۱۳۲ ساختمان در گروه‌های ج و د شناسایی شده و نمره ارزیابی ۶۸۰ ساختمان بالای نیم است که این مورد بیانگر ناایمن بودن ساختمان نیست بلکه نشان دهنده این مطلب است که این ساختمان دارای اولویت در ارزیابی است.

وی افزود: در سبزوار هم ساختمان‌های گروه ج و د از ۳۳۷ مورد هدف‌گذاری اولیه شده ۳۷ مورد مشمول ساختمان‌های داری ضریب بالای نیم و در نیشابور نیز ۲۰ مورد اعلام شده است.

در این جلسه نمایندگان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی حضور داشتند.