شناسهٔ خبر: 164536 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

همراه با رئیس جمهوری؛

وزیر راه و شهرسازی وارد اسلام آباد شد

ایران و پاکستان وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان و به منظور بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در چارچوب تفاهمات بیست و یکمین اجلاس این کمیسیون و توسعه روابط اقتصادی وارد اسلام آباد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان، به همراه رئیس جمهور و تعدادی دیگر از اعضای هیات دولت به منظور بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در چارچوب تفاهمات بیست و یکمین اجلاس این کمیسیون و دیدارو گفت‌وگو با مقامات در خصوص ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور وارد اسلام آباد شد.

گفتگوهای ایران و پاکستان در این سفر در زمینه امنیتی، تجاری، نفت، گاز، انرژی و توسعه اقتصادی خواهد بود و در این سفر با توجه به ظرفیت‌های بالای دو کشور هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی مد نظر قرار گرفته است.

با توجه به نشست مرزی جاده‌ای در مرز میرجاوه - تفتان که سال گذشته برگزار شد، توسعه حمل و نقل جاده‌ای از دیگر موضوعات مورد پیگیری در این سفر است.

یادآور می‌شود، برنامه پنج‌ساله همکاری‌های بازرگانی دو کشور در مرداد ۱۴۰۲ توسط اتاق‌های بازرگانی دو کشور به امضا رسیده است. اجرای مفاد سند یادداشت تفاهم ایجاد مناطق آزاد مشترک در مرز ریمدان -گبد و سند سومین اجلاس کمیته مشترک سرمایه گذاری دو کشور که پیش از این به امضا رسیده بود، از دیگر موضوعات دیدارها در این سفر است.